رفتن به بالا
  • جمعه - ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۳:۲۶
  • کد خبر : ۲۸۰
  • چاپ خبر : اجازه افزایش جمعیت منطقه 22 را نمی دهیم

اجازه افزایش جمعیت منطقه 22 را نمی دهیم

به گزارش شهرسازی نیوز به نقل از افکار نیوز، معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران با تاکید بر این که سیاست های حوزه شهری در مورد منطقه 22 مبتنی بر افزایش جمعیت نیست، از بازنگری طرح تفصیلی منطقه 22 خبر داد و اظهار کرد: گسترش شبکه های مترو از ملزومات توسعه منطقه 22 است. پژمان پشمچی […]

به گزارش شهرسازی نیوز به نقل از افکار نیوز، معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران با تاکید بر این که سیاست های حوزه شهری در مورد منطقه 22 مبتنی بر افزایش جمعیت نیست، از بازنگری طرح تفصیلی منطقه 22 خبر داد و اظهار کرد: گسترش شبکه های مترو از ملزومات توسعه منطقه 22 است.

پژمان پشمچی زاده معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران در گفت و گو با افکارنیوز با اشاره به واکاوی دلایل شکل گیری منطقه 22 تهران و بارگزاری های صورت گرفته در آن به انتقادهای صورت گرفته در مورد توسعه بلند مرتبه ها در این منطقه اشاره و اظهار کرد:

اسناد این منطقه در دهه 70 به نحوی شکل گرفت که باید جوابگوی سرریز جمعیت و توسعه جمعیتی دهه 60 باشد. با نگاهی به طرح تفصیلی سال 71 و طرح تفصیلی خاص این منطقه در سال 78 می بینید که نقش منطقه 22 با سقف جمعیتی حدود 675 هزار نفر در قالب سکونتی است که باید به صورت بلند مرتبه سازی پاسخگوی نیاز شهروندان باشد، این در حالیست که در طرح تفصیلی فعلی جمعیت این منطقه را بر اساس 400 هزار نفر برنامه ریزی کرده ایم.

وی با اشاره به سه مصوبه کمیسیون ماده 5 در دهه 70 خاطرنشان کرد: این مصوبه ها مجوز اسکان 675 هزار نفر از جمعیت شهر را در قالب بلند مرتبه سازی به حوزه شهری می داده است.

با تغییر سیاست ها این تعداد به حدود 400 هزار نفر کاهش یافت. زیرا سیاست های جمعیتی در دهه 70 تعدیل می شود و آنچه که در دهه 60 تحت عنوان انفجار جمعیتی از آن نام می بریم متعادل می شود لذا برنامه ریزان شهری این عدد را تعدیل می کنند این در حالیست که جمعیت فعلی در منطقه 22 حدود 150 هزار نفر است.

معاون شهردار تهران با تاکید بر این که تمام مجوزهای ارایه شده در منطقه 22 فراتر از پیش بینی های طرح جامع و تفصیلی نیست، گفت:

لذا هنگامی که بر اساس اسناد بالا دستی حرکت می کنیم و زمینه سازی ای را نیز در دو دهه قبل داشته ایم باید واقعیت ها را ببینیم و بگوییم.

نمی توان صرفا از بلند مرتبه سازی در منطقه 22 انتقاد کرد بلکه باید دلایل آن را واکاوی کرد. شهر یک خودرو نیست که به محض فشار ترمز متوقف شود. بلکه باید دید در گذشته چه اتفاق هایی افتاده که به این نقطه رسیده ایم.

وی از بازنگری طرح تفصیلی منطقه 22 خبر داد و خاطرنشان کرد: واقعیت های حال حاضر و برنامه ریزی سال های آتی ما را موظف کرده است که در نقش منطقه 22 بازنگری های لازم را انجام دهیم و برای آن نسخه ای را در نظر بگیریم که برای شهر تهران نیز مفید به فایده باشد.

پشمچی زاده با تاکید بر این که سیاست های حوزه شهری در مورد منطقه 22 مبتنی بر افزایش جمعیت نیست، عنوان کرد:

باید تلاش کرد پالایش فعالیت ها به گونه ای انجام شود که نقش منطقه 22 در حاشیه شهر تهران و در مجاورت دو کلانشهر به درستی ایفا شود.

این منطقه از زیرساخت های فرامنطقه ای همانند دریاچه خلیج فارس و سه بیمارستان مهم برخوردار است اما در حوزه سرانه های آموزشی با ضعف مواجه هستیم که آموزش و پرورش باید پای کار بیاید.

از سوی دیگر در سیاست های حوزه حمل و نقل توسعه مترو به عنوان یکی از ملزومات توسعه منطقه 22 در نظر گرفته شده است.

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه