رفتن به بالا
  • پنجشنبه - ۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۹
  • کد خبر : ۲۳۰
  • چاپ خبر : تهران میزبان برجسته ترین شهرساز بریتانیا

تهران میزبان برجسته ترین شهرساز بریتانیا

به گزارش شهرسازی نیوز به نقل از روابط عمومی شبکه طراحی شهری، کیفیت فضاهای عمومی و مدیریت آن از اساسی ترین چالش ها در حوزه شهرسازی و معماری و محیط ساخته شده است. ارزش آفرینی در ایجاد کیفیت های سازنده در محیط شهری و نیز کاربست ابزار و روش های هماهنگ کننده و مدیریتی بین […]

به گزارش شهرسازی نیوز به نقل از روابط عمومی شبکه طراحی شهری، کیفیت فضاهای عمومی و مدیریت آن از اساسی ترین چالش ها در حوزه شهرسازی و معماری و محیط ساخته شده است.

ارزش آفرینی در ایجاد کیفیت های سازنده در محیط شهری و نیز کاربست ابزار و روش های هماهنگ کننده و مدیریتی بین نهادهای متفاوت مدیریت شهری در محصول نهایی فضاهای عمومی به عنوان بستر حضور شهروندان و خلق رویدادهای شهری تاثیر غیر قابل انکاری دارد.

طبیعتا در شهرسازی و معماری پیشگام در دنیا و نیز درشهر تهران به عنوان الگویی پیش رو برای سایر شهرهای کشور، سیاست­مداران، شهرسازان، معماران و توسعه ­دهندگان باید شناخت دقیقی داشته باشند که چگونه قدرت‌­ها، مهارت‌­ها و منابع در اختیارشان می­‌تواند در مسیر صحیحی به کار بسته شود تا بهترین کیفیت شهری در طراحی و مکان هایی برای زندگی اجتماعی حاصل شود.

از این رو، به منظور تبادل دیدگاه های علمی و عملی در حوزه شهرسازی، دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه علم و صنعت ایران با همکاری موسسه اندیشه طراحی بومی سمینار و کارگاه بین المللی «شهر آینده» را با همکاری نهادهای مدیریت شهری، فعالان و مشاوران شهری و آکادمیسین‌های مطرح کشور درتاریخ 14 و 15 بهمن ماه 1395برگزارمیکند. سخنران بین المللی این رویداد پروفسور متیو کرمونا استاد برجسته شهرسازی در دنیا و دانشگاه UCL  لندن است.

پروفسور کرمونا در حوزه های نظری و پژوهشی و نیز حوزه عملی و فعالیت های شهرسازی فعالیت های بسیار چشمگیری در سطح دنیا داشته است که به عنوان مطرح ترین شهرساز حال حاضر بریتانیا شناخته می‌شود.

محور اصلی سمینار و کارگاه بین المللی ” شهر آینده”  (Future city) به منظور کاربست اجماع آرای اندیشمندان برجسته ایرانی و مدیران شهری داخلی و نیز استفاده از دانش عملی پروفسور کرمونا و استفاده از تجارب جهانی، خصوصا شهر لندن،در کیفیت بخشی به محیط های شهری با عنوان زیر تدوین شده است: «ارتقای کیفیت محیطی از طریق طراحی شهری نوین و مدیریت آن»، برنامه های این سمینار و کارگاه بین المللی شامل مجموعه سخنرانی ها، کارگاه های حرفه ای، پانل های تخصصی، رونمایی از پروژه های شهری و معماری موفق، تورهای شهری و نشست های تخصصی درحوزه شهرسازی و معماری است.

در این سمینار و کارگاه بین المللی در کنار برنامه های ذکر شده، به صورت ویژه ای از آکادمیسین برتر حوزه شهرسازی، مدیریت خلاق حوزه شهرسازی، پروژه موفق حوزه شهرسازی و معماری شهری و  نیز فعالان برتر حوزه شهرسازی  تقدیر ویژه به عمل می آید.

میزبانی شهر تهران برای چنین رویداد ارزشمندی، فرصتی ویژه برای جامعه شهرسازی، طراحی شهری، معماری و معماری منظر می باشد تا به واسطه آن در حوزه های مدیریت شهری،خلق مکان های عمومی و فضاهای شهری با کیفیت، دانش و تجربه عملی خود را ارتقا ببخشند.

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه